Prinsen med hovar♥

Igår red jag Pasadena & vi hade barbacka, det gick så sjuukt bra.
Är super glad och nöjd så här efter, älskar verkligen den där ponnyn! Han var så lugn och fin, men ändå inte lat på något sätt. Han kan vara lite dragig i tygeln, dra upp och ned huvudet ibland, men det är ju bara för att han ville få upp fatren. Vi hamnade ofta bakom de lite "latare" ponnysarna när vi red. Så det var många volter för våran del.

För övrigt på ridlektionen hade vi Kajza istället för Hedda, för hon hade dragit ut en tand.
Men Kajza var super duktig, de är båda väldigt bra på att peppa om man känner sig osäker så att man klarar det. Vi skulle då göra 10 m volter vid varje kona och det var tre vid varje kort sida och två vid långsidorna och vid en lång sida var det trav. Låter lite tråkigt, men det var sjukt kul då ponnyn var så fin och lyssnade så bra. Inte sur eller försökte sig på några bus som han gjort ibland. Jag föll heller inte av som jag trodde, har tyvär missat våra förra barbacka lektioner, vilket är trist. Men det gick ju bra så nu har man balans för det också!
Tänkte att jag skulle ge er en liten söt bild på min lilla prins såklart också!♥♥♥

 
Söt trollet, han är den bäästa utan tvekan!♥

Hejdå, tack till er som läste ALLT! <3


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback