Svar på fråga!

Fick en fråga av en läsare som jag nyss läsa, en riktigt bra fråga och jag svarar glatt!



Svar:
När man rider är det väldigt mycket ben, när man tillexempel rider lätt (man sitter i sadeln och står upp när hästen travar, skit svårt att förklara) så använder man mycket ben när man ska lyfta upp sig.

En bild från googel, men här ser man så bra som man kan se hur det ser ut på en bild.

Sen när hästen ska frammåt ska man ju också trycka på med benen. 
Ni kan ju också tänka er att ni har en väldigt lat eller seg häst, då kan den behöva att man är ännu mer tydlig med benen. Även när man rider barbacka(utan sadel) så behöver man en del benstyrka för att hålla balansen!
 
Det här är då vad jag tycker, finns säkert många som tycker annorlunda! Men jag hoppas att du som frågade fick ett bra svar.

Kommentarer
Postat av: Spark

Jag är nöjd med svaret, absolut! :þ

2012-01-21 @ 13:56:45

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback