Vad ska man välja?

Som ni kanske ser på rubriken skulle jag vilja ha lite hjälp!
Jag är ju mitt uppe i att söka till ett gymnasium, men det är mycket svårare än vad jag trodde. Jag vet vart jag ska gå, men då är grejen att man får prova alla olika linjer den första terminen. Men jag vill helst vara ganska säker på det jag gör och inte ha så mycket tvekan. För om man tvekar kan det lätt bli en massa svammel.
Det är jag väljer mellan är Grans naturbruks, häst eller hund. Jag gör listor och tänker på det hela tiden, tycker att det tar en del energi av mig att gå runt att fundera hela tiden. Så nu behöver jag skriva av mig lite här.

Varför hund?
Jag älskar hundar och har alltid gjort det. Men känner på samma gång att jag inte bara kan välja det för att jag vill ha med min hund. Det skulle nog vara en trygghet att ha med min hund, men på samma gång vill jag inte gå något som inte gör mig 110% lycklig.


Varför häst?
Hästar är något jag verkligen brinner för, när jag är i stallet så är jag så sjukt fokuserad på dem. Mobilen och annat sånt där tjafs finns inte äns i mitt huvud då. Jag är verkligen mig själv i stallet och trivs som fisk i vatten. Jag älskar hur man utvecklas tillsammans med en annan varelse, som om den ville bara skulle kunna slänga av mig och sprinag iväg. Känslan är verkligen underbar.
Sen så är det också mycket svårt att rida, men det roligaste som finns i mitt huvud. Kan ju inte tala för alla er, men det är något som jag tycker!♥




V a d   t y c k e r   n i   a t t   j a g   s k a   v ä l j a ? ♥

Kommentarer
Postat av: TebbeTott

Hej tjejen!



Inte lätt beslut...blir bra vad än du väljer...

Här kommer ett tips på en blogg av en tjej som heter Tova, bor i Piteå & är minst lika hästtokig som du. : )

http://tovaoman.blogg.se



Kram / Tess

2012-01-19 @ 15:56:45
URL: http://www.tebbetott.blogspot.com
Postat av: Spark

Jag skulle säga häst. Jag tror att du kan få mer nytta av det i livet.



En fråga också; Varför är alla ni ridtjejer så jättestarka i benen? Vad är det när ni rider som gör att ni blir så starka just där? Alltså, självklart är ni ju vältränade hela kroppen men varför just så mycket benen? Jag är rätt okunnig på ridning så skulle väldigt gärna vilja veta lite om det.

2012-01-20 @ 20:52:22

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback